NannyDirekt

 

Vanliga frågor

 

Här nedan finns några vanliga frågor som vi får angående tjänsten som nanny.

Vi tar enbart emot ansökningar via vårt elektroniska formulär som du hittar här. Ansökningar via post, e-post eller telefon har vi ingen möjlighet att granska.
Du kan i stor grad själv styra hur många timmar du kan jobba genom att ha ett tillgängligt schema och aktivt arbeta för att få in nya uppdrag. De flesta familjer behöver hjälp på vardagseftermiddagar och tidig kväll så därför brukar de flesta hamna på 3-10 timmar per vecka. Allt beror på hur nöjda familjerna är med dig.
För att kunna erbjuda en säker tjänst till våra kunder måste vi göra allt för att försäkra oss om att det är lämpliga personer utan något kriminellt förflutet som arbetar för oss. Detta är standard i alla yrken där man arbetar med barn.
Du kan fylla i en beställning genom att fylla i detta formulär. Glöm inte att skriva under dokumentet innan du skickar in det till Polisen. Det tar cirka 14 dagar innan du får utdraget med posten. Tänk på att inte öppna kuvertet när du får det. Utdraget ska lämnas i oöppnat kuvert i samband med din intervju.
Om ditt utdrag från belastningsregistret inte kommit på intervjudagen kan du alltid skicka in det till oss via post så fort du får det. Det är dock ett krav att du beställer utdraget så fort du har skickat in ansökan. Lägg det oöppnade kuvertet i ett annat kuvert och märk ytterkuvertet med det ID-nummer som du fick när du ansökte om tjänsten. Skicka in det till:

NannyDirekt
Domi Sweden AB
Box 4243
20313 Malmö
Om du har svårt att hitta till oss när du ska på intervjun kan du ringa vårt journummer 0761-905513 så hjälper de dig att hitta rätt. Men titta på kartan och försök hitta själv först innan du ringer.
Läs mer om lön och villkor för anställning under rubriken Lön & villkor.
Körkort är inget krav för att få jobb hos oss. Ibland är det dock en fördel när man ska ta sig till kunden.